پیامک تبلیغاتی

دلیل اهمیت پیامک تبلیغاتی (۹۰% مردم پیامک را در ۳ دقیقه اولیه میخوانند)

در جهانی که گوشی های همراه حرف اول را میزنند، اس ام اس (پیامک) یکی از بهترین ابزار شناخته شده برای تبلیغات تجاری به شمار میرود. (پیامک تبلیغاتی) از نقش حیاتی آن در برقراری ارتباط با مشتریان تا ارائه امنیت بالا برای تبلیغات، این مطلب سعی در بررسی جوانب کلیدی پیامک تبلیغاتی دارد که ممکن است بسیاری از سازمان ها از آن بی اطلاع باشند.

این روزها چه کسی است که از پیامک استفاده نکند و یا پیامک های خود را نخواند؟ پیامک به یک شکل بدیهی از ارتباط بدل شده است. دوستان شما و خانواده شما به شما پیام ارسال میکنند. همکاران شما خبرهای مهم را به وسیله پیامک به شما انتقال میدهند. و زمانی که شما به اینترنت متصل نباشید تنها راه ارسال متن به شما پیامک است. حال به پیامک تبلیغاتی که کسب و کارهای مختلف برای شما ارسال میکنند فکر کنید.

بانک به شما پیامک ارسال میکند تا اطلاعات واریز و برداشت و موجودی حساب شما را به شما اطلاع دهد. موسسات رزرو خانه و ویلا اطلاعات سفارش و رزرو را برای شما پیامک میکنند. و حتی سایتهایی که شما به صورت آنلاین با آنها کار میکنید برای تایید هویت شما به شما پیامکی حاوی کلمه عبور ارسال میکنند.

اما دلیل استفاده پیامک توسط این همه شرکت و سازمان چیست؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. کسب و کارها نیاز به راهی همگانی و مطمئن برای ایجاد ارتباط با مشتریان خود در جهان دارند و پیامک بهترین و مطمئن ترین راه برای این کار است. به علاوه بسیاری از مردم گوشی های همراه خود را همه جا با خود حمل میکنند. بسیاری از مردم حتی هنگام خواب نیز گوشی خود را کنار خود قرار میدهند.

باور این مطلب بسیار سخت است که یک تکنولوژی که ده ها سال پیش اختراع شده است امروزه به این حد از کمال و محبوبیت رسیده باشد. اما این اتفاق رخ داده است. پیام کوتاه ( اس ام اس) توسط مهندسانی اختراع شد که نیاز به یک سیستم ساده پیام رسانی(Simple messaging system) یا همان SMS برای کار روی گوشی همراه داشتند. اولین پیامک در سال ۱۹۹۲ ارسال شده است. و امروزه پیامک به یک عادت جهانی بدل شده است.

حال پیامک راه خود را به سوی کسب و کارهایی که به دنبال یک روش ساده، سریع و موثر برای ارتباط با مشتریان هستند باز کرده است. زمانی که شما مزایای این روش را در نظر بگیرید، دلیل این اهمیت به سادگی قابل تشخیص است.

یک تکنولوژی که برای همه، و تقریبا همه جا قابل استفاده است

پیام کوتاه دسترسی وسیع در جهان دارد. دارنده های گوشی های همراه تقریبا در تمامی کشورها در جهان حضور دارند و چون پیام کوتاه روی شبکه های ۲G به خوبی ۳G  و ۴G کار میکند، شما میتوانید به تمامی گوشی های در دسترس جهان ارتباط داشته باشید و حتی نیازی نیست که فرد گوشی هوشمند به همراه داشته باشد.

مردم پیامکهای دریافتی خود را میخوانند، در واقع طبق تحقیقی در مورد گوشی های موبایل بیش از ۹۰% مردم پیامک دریافتی خود را در ۳ دقیقه اول دریافتی مطالعه میکنند. و برعکس ایمیل، شما به یک گوشی هوشمند و یا یک کامپیوتر برای دریافت پیام محدود نمیشوید.

پیامک دقیق و هدف دار است. زمانی که شما محدودیت کاراکتر برای ارسال پیام داشته باشید ارزش کلمات را بیشتر درک خواهید کرد و کلمات را با دقت بیشتری انتخاب میکنید. به علاوه، پیام کوتاه بسیار به صرفه تر از تبلیغات مستقیم برای نمایش محصولات و خدمات خود به مشتریان است.

همچنین، پیامک یک روش مبتنی بر اجازه است. مشتریانی که شما با آنها ارتباط دارید به شما اجازه ارسال پیامک از طریق پنل را داده اند. مشتریانی که شماره خود را به شما داده اند رغبت بیشتری برای دریافت پیام از شما دارند، چیزی که در ایمیل های تبلیغاتی برعکس است.

در نهایت شما میتوانید پیامک را با شبکه های اجتماعی و وب سایت ها ادغام کنید تا ارتباط مؤثرتری با مشتریان خود داشته باشید. برای مثال اگر شما یک پیام مهم روی وبسایت خود منتشر کرده باشید، میتوانید این مطلب خود را با ارسال پیام کوتاه به اطلاع مشتریان برسانید، پیامی که به آنها در آن اعلام میکنید تا مطلب کامل را به صورت آنلاین مطالعه کنید.

مواردی از استفاده های پیامک : خدمات مشتری، بازاریابی و جایگزینی برای Wi-Fi

موسسات در تمامی جهان به سرعت در حال ایجاد روش های جدید برای استفاده از پیامک جهت بهبود ارتباط با مشتریان خود هستند.

برای مثال شرکت های بسیاری مانند اسنپ فود و دیجیکالا برای تایید هویت کاربران خود در سایت یا اپلیکیشن موبایل از پیام کوتاه استفاده میکنند. به علاوه برای وارد کردن یک پسورد به صورت آنلاین، یک کاربر باید کد را در هنگام ورود به سایت یا اپلیکیشن وارد کند. این کد به وسیله پیامک به گوشی او ارسال میگردد. ارسال کد توسط پیام کوتاه، ساده و مطمئن است، که این دو المان بسیار ضروری است چرا که تصمیم کاربر برای نصب اپلیکیشن و یا ثبت نام در سایت در لحظه ممکن است تغییر کند.

اینترنت یک تکنولوژی فوق العاده است، اما زمانی که در دسترس باشد و این امری است که همیشه میسر نیست. برخی از وب سایت ها برای زمانی که کاربر خود دسترسی به اینترنت پرسرعت و یا مطمئن نداشته باشند گزینه استفاده از پیام کوتاه را مهیا میسازند. برای مثال اپلیکیشین های بانکی زمانی که شما دسترسی به اینترنت نداشته باشید از شما سوال میکند که آیا میخواهید از طریق پیام کوتاه اقدامات خود را انجام دهید یا خیر و این گونه مشکل حل میشود.

در نهایت باید اذعان داشت که پیام کوتاه همچنان پیشرویی در ایجاد ارتباط با مشتریان است چرا که نسبت به سایر تکنولوژی ها گستره دسترسی بزرگتری دارد و خیل بسیاری از عموم مردم که حتی با اینترنت آشنایی ندارند دسترسی و آشنایی به پیام کوتاه دارند و در ضمن حتی نیاز به گوشی هوشمند و اینترنت برای خواندن و باز کردن یک پیام کوتاه نخواهید داشت.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *