بازاریابی پیامکی

۷ نکته برای افزایش قدرت بازاریابی پیامکی

معمولا کمپین های پیامکی در جهت افزایش تعداد مشتری و یا اطلاع رسانی تخفیفات انجام میپذیرد. اما تمامی کمپین های پیامکی با هم برابر نیستند. برخی از شرکت ها هستند که بازاریابی پیامکی را به طور کامل به استراتژی اصلی کسب و کار خود بدل میکنند و در مقابل نیز شرکت هایی هستند که بازاریابی پیامکی را به عنوان پروژه جانبی مارکتینگ خود در نظر میگیرند.

براساس آمار سایت Scanlife ، ۸۹% از مشتریان در هنگام خرید از تلفن های همراه خود استفاده میکنند و از سال ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۶۰% مردم جهان از گوشی های هوشمند استفاده میکنند.

با توجه به این موضوع، به نظر شما کدام شرکت کمپین بازاریابی موفق تری خواهد داشت؟

اگر پیش از این از بازاریابی پیامکی اسفاده کردید و یا با آن آشنایی دارید ، در این مطلب ما نکات و پیشنهاداتی برای قدرت بخشیدن به بازاریابی شما ارائه خواهیم کرد.

۱. یک تیم بازاریابی پیامکی تشکیل دهید

کمپین های بازاریابی پیامکی کاری فردی نیستند. برای بهره مندی هرچه بیشتر از استراتژی های بازاریابی شما نیاز به افراد خبره در زمینه های مختلف دارید. یک یا چند نفر ممکن است بسیاری از این نقش ها را پوشش دهند اما شما عموما به موارد مختلفی نیاز دارید. یک برنامه حرفه ای بازاریابی پیامکی، یک متخصص فروش، هماهنگ کننده برای مکان یابی بازاریابی، طراحان مبتکر برای طراحی کمپین ها، متخصصان شبکه های اجتماعی، متخصص پروموشن و تحلیل گر بازگشت سرمایه و بودجه های تخفیفاتی و بسیاری زمینه های متفاوت جزوی از یک کمپین بازاریابی میباشند.

این حوزه ها همگی نیاز به هماهنگی دارند و از آن جایی که بازه زمانی بازاریابی پیامکی کوتاه است، تیم شما نیاز به همکاری بسیار دقیق و ارتباط متداوم در مورد برنامه های بازاریابی و استراتژی ها و اجرای برنامه ها دارند. هرچه تیم بازاریابی شما کامل تر باشد، بهره وری کمپین های شما نیز بالاتر خواهد رفت.

۲.مشتری خود را بشناسید

از یک سرویس مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنید تا میزان موفقیت کمپین های خود را بسنجید.

تاریخچه خرید و آمار جمعیت مبتنی بر مکان را تجزیه و تحلیل کنید ، با این کار شما میتوانید پیام مناسب را به دست مشتری مناسب برسانید. اگر شما عرضه کننده لوازم آرایشی هستید، کوپن کرم ضد چین و چروک در فروشگاه تهران پارس را به یک فرد بیست ساله که در شهرک غرب زندگی میکند نفرستید.

مشتریان خود را دسته بندی کنید تا بتوانید کمپین های هدف دار طراحی نمایید. پیامک های انبوه و پروموشن های خود را برای هرکسی در هرجایی که میتواند از آن بهره ببرد بفرستید.

۳.پیام های خود را کوتاه بنویسید

به طور خلاصه شما ۱۷۰ کاراکتر برای معرفی و ارائه خدمات و محصولات خود دارید. حتی اگر میتوانید این کار را با کاراکترهای کمتری انجام دهید. مطمئن شوید که پیام روشن و مختصر است، که با متنی ساده ارسال میگردد. از کلمات اختصاری و شکلک ها پرهیز کنید.

از پیامک های ناتمام استفاده نکنید. به عنوان مثال پیامکی که مشتری را به خرید دعوت میکند اما اعلام نمیکند که فروش چه زمان به اتمام میرسد. مشتری هیچ ایده ای ندارد که این تبلیغ برای یک روز است یا یک ماه. با دادن یک تاریخ خاص برای اتمام کمپین یا گذاشتن تاریخ انقضا برای یک بن تخفیف، مشتری برای خرید بیشتر ترغیب میشود چرا که شما اطلاعات کافی و انگیزه مورد نظر را به آنها القا کردید.

۴.استفاده از کلیدهای انگیزشی

کلید های انگیزشی انواع مختلفی دارد و هدف اصلی آنها درگیر کردن مشتری با کمپین تبلیغاتی شماست. این دقیقا هدفی است که شما از برگزاری کمپین های خود دارید: درگیر شدن مشتریان ، ارزش نهادن به پیامک های تبلیغاتی شما، خواندن پیامک ها، تعامل مشتری با کمپین و فعالیت روی آن ها.

برخی از متدهای انگیزشی موفق را در زیر برای شما توصیف میکنیم:

  • نمایش پیامک” درخواست نمایش پیامک به دیگران برای دریافت کد تخفیف یکی از شفاف ترین و مؤثرترین راه های درگیر کردن مشتری در پروموشن های شرکت هاست.
  • اینجا کلیک کنید” گاهی اوقات شما فضای کافی برای ارائه تمامی اطلاعات مورد نیاز مشتری در پیامک خود ندارید. شاید شما میزبان یک رویداد تجاری هستید، و میخواهید یک ویدئو یا یک مکان روی نقشه برای مشتری خود در نظر بگیرید و یا او را به وبسایت خود راهنمایی کنید، در چنین مواردی یک گزینه “اینجا را کلیک کنید” میتواند تمام نیازهای شما را رفع کند. این کلیک میتواند لینکی به تمام جزئیاتی باشد که شما برای مشتری ضروری میدانید.
  • پیامی برای پیروزی” بسیاری از مشتریان مایل هستند که شانسی در دریافت یک جایزه یا گرفتن یک هدیه از شرکت شما داشته باشند. درخواست ارسال پیام برای شرکت در یک رویداد یا قرعه کشی درگیری مشتری با کمپین شما را افزایش میدهد. اگر شما برای فروش یک محصول خاص پیام نمیدهید و یا برای یک رویداد خاص پیامک ارسال میکنید، این روش یکی از مؤثرترین کمپین های بازاریابی پیامکی برای نمایش شرکت و خدمات به مشتری است و تعداد مشتری و در نتیجه فروش شما را افزایش خواهد داد.
  • پیام نظرسنجی” مشتریان خود را در طرح ها نظرسنجی خود شرکت دهید تا بازخوردی از چگونگی عملکرد شرکت در ارائه خدمات، کیفیت خدمات یا محصولات، قیمت ها و سایر زمینه ها به دست آورید.
  • همین حالا خرید کنید” این روش یک روش کامل برای فعالیت های انگیزشی و پیام های هدف دار است. اگر شما میدانید که یک مشتری به طور معمول یک محصول خاص را خریداری میکند، میتوانید یک پیامک پروموشن با کلید “همین حالا خرید کنید” برای او ارسال کنید تا فرآیند خرید را برای آنان ساده سازی کنید.

۵.زمان بندی مناسب برای کمپین

پیامک کاری فوری است و در یک لحظه رخ میدهد. به طور میانگین باز کردن یک پیامک برای هر فرد زمانی حدود ۳ دقیقه میگیرد. بازخورد مشتریان به فروش، پروموشن ها و رویدادهایی که روی پیامک اعمال میشود معمولا در انگیزش های لحظه آخری بیشتر است. اگر شما برای یک شب جمعه رویدادی در فروشگاه خود دارید، پیام خود را در بعد از ظهر همان جمعه برای مشتریان ارسال کنید. اگر یک تخفیف شام در رستوران خود در نظر گرفته اید، پیام تبلیغاتی خود را در پایان ساعت کاری ادارات و شرکت ها ارسال کنید و نه در صبح زود. این نوع پیام تبلیغات لحظه آخری نام دارد و چون فرصت کمی به مشتری برای فکر کردن میدهد آنها را بیشتر با تبلیغات و رویداد شما درگیر میسازد.

به یاد داشته باشید که هیچ گاه پیام خود را خیلی دیر و یا خیلی زود ارسال نکنید، زمان معقول برای ارسال در صبح ساعت ۸ به بعد و در شب تا ساعت ۹ میباشد.

با استفاده از بازخوردهای پیشین مشتریان خود در مورد پیام های تبلیغاتی میتوانید زمانبندی پیامهای خود را حتی دقیقتر و هدف دارتر انجام دهید. این هدف گذاری خیلی دقیق فراتر از منطقه و جمعیت شناسی و شخصی سازی بازاریابی است و نتیجه آن بهره وری هرچه بیشتر کمپین های تبلیغاتی شماست.

۶.پروموشن خود را در سراسر رسانه ها پخش کنید

بهترین راه برای بالا بردن فعالیت کاربران این است که این شانس را در تمام رسانه ها برای آن ها فراهم کنید:

  • شبکه های اجتماعی. در شبکه های اجتماعی خود فیلدی برای ثبت شماره تلفن برای کاربران خود در نظر بگیرید تا آن ها بتوانند در کمپین های پیامکی شما حضور داشته باشند.
  • وبسایت. مطمئن شوید که انتخاب پیامک یکی از ویژگی های اصلی سایت شماست.
  • خبرنامه. شرکت در پیامک های تبلیغاتی را در خبرنامه های خود نیز درج کنید.
  • رویدادهای فروش. مطمئن شوید که فروشندگان و کارکنان شما از مشتریان برای شرکت در رویدادهای تخفیفاتی و فروش شماره تلفن درخواست میکنند.
  • پیامک. حتی میتوانید پیامک هایی به مشتریان خود ارسال کنید و از آنها سوال کنید که آیا میخواهند برای مثال ۶ بار در ماه پیامک هایی تنها راجع به تخفیفات دریافت کنند یا خیر.

۷.روی بهترین مشتریان خود تمرکز بیشتری کنید

بهترین مشتریان شما شامل مشتریانی میشوند که به شما وفادار هستند، کسانی که متداوما از شما خرید میکنند، به شما بازخورد و نظر میدهند، و حتی برند شما را به دوستان و خانواده خود معرفی میکنند. یک استراتژی هوشمندانه این است که این افراد را بیابید و زمان و منابع بیشتری روی آن ها بگذارید و آن ها را بیشتر به حمایت از خود تشویق کنید. آنها برند شما را میشناسند و عاشق برند شما هستند، پس از دانش آن ها به نفع خود بهره ببرید و از آن ها سوالات عمیق تر و دقیق تری نسبت به اکثریت مشتریان خود بپرسید و آن ها را بیشتر از سایر مشتریان در بازاریابی خود درگیر سازید. همچنین آن ها به عنوان اعضای ویژه کمپانی شما شناخته میشوند، پس با آن ها به همین شکل برخورد کنید. این وفاداری آن ها را با فروش های ویژه بیشتر و مزایای بیشتر پاسخ دهید.

برای مطالعه بیشتر میتوانید به چند مطالعه موردی در مورد کمپانی های بزرگ رجوع کنید و ببینید که چگونه برندهای بزرگ از کمپین های پیامکی برای بزرگتر کردن کسب و کار خود و بالا بردن رضایت مشتریان بهره میبرند.

مهم نیست کمپانی شما از چه نوع است، شما میتوانید با زمان گذاشتن برای ایجاد پیام های مؤثر ، آنالیز مشتریان خود از نظر جمعیت شناسی، سرمایه گذاری روی یک تیم مختص بازاریابی پیامکی و پروموشن کمپین های پیامکی خود در رسانه های مربوط به کمپانی خود سود خود از کمپین های پیامکی را به حداکثر میزان ممکن برسانید.

منبع: convinceandconvert

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *